Pagina's

woensdag 5 december 2012

Sinterklaasknutsels 2012 label, zoenen en gehaakte pietjesslinger

Wat is Sinterklaas toch een gezellige tijd met een peuter die het feest nu heel bewust meemaakt! Jesse heeft vandaag genoten op zijn peuterspeelzaal en ik ook, want ik mocht helpen.

We hebben in de tijd voor Sint niet stil gezeten hoor! Er zijn vele knutsels gemaakt door Jesse en ook door mama. In deze post laat ik mijn eigen creaties zien, die van Jesse komen in een eigen post.

Als eerste heb ik deze pietenbroche gehaakt.

 En als je een heleboel van deze pietjes haakt dan kan je er een mooie slinger van maken! Ik had deze slinger voor het keukenraam hangen.
 De pietjes zijn heel simpel te haken. Het patroon vind je HIER

Verder had ik nog zin om een label te maken voor in de witte takken op de keukentafel. Dit is het label geworden:
 De boom is een stans van Marianne Design en de Sint en Piet komen uit een doosje met foamfiguren van de Hema. Ook het slagerstouw is van de Hema en de tag van Tim Holtz.

Dit jaar vierden we Sinterklaas bij ons thuis en naast alle pepernoten, chocolade en strooigoed, vond ik het leuk om deze pieten zoenen te maken. Hier staan ze in de stolp, helaas was ik niet zo slim een foto te maken met de glazen deksel eraf (ik was veel te druk om met mijn zoontje kadootjes uit te pakken ;)
Het idee vond ik HIER op Pinterest. Eigenlijk kan je de pieten uitprinten en zo op een satéprikker plakken, maar mijn printer is al maanden stuk en dus heb ik de pieten lekker zelf geknutseld.

Nou iedereen die vanavond nog pakjesavond gaat vieren, heel veel plezier!! Ik kijk alweer uit naar volgend jaar en eens zien wat we dan kunnen gaan freubelen :D

Fijne avond!

0 lieve reacties: